Landing page
A landing page vagy magyarul landoló oldal, esetleg érkezési oldal a weboldal azon része, amelyre a látogató érkezik.
Általában a landing page egy konkrét konverziós céllal és jól meghatározott célközönséggel rendelkezik. Legtöbbször nincsenek rajta menüpontok sem. Hírlevél, Google Ads, Facebook, online marketing kampányokból érkeztetnek rá látogatókat.
Gyakran azért nincsenek menüpontok a landing page-en, mert a célra kell fókuszálnia a látogatónak, nem akarjuk, hogy elkattintson máshova. A látogató vagy teljesíti a konverziós célt vagy bezárja az oldalt.
Mikor működik jól egy landing page?
A technikai megvalósításon felül akkor jó egy landing page, ha a hirdetések, kampányok a megfelelő aloldalra mutatnak. A látogatók lusták, nem szeretnek keresgélni és elvárják, hogy egyből megtalálják az értékes infokat.
A marketing kampány célja az, hogy minőségi, érdeklődő látogatókat, közönséget vigyen a landing page-re. Ha a landing page-re jó minőségű, relevánsan a tárgyhoz kapcsolódó látogatók érkeznek, akkor a konverziós cél elérése nagy valószínűséggel magas számban teljesül.
Csak a tárgyhoz kapcsolódó látogatókat vigyünk a landing oldalra. Ha én azt írom be a Google-be, hogy "fehér poló" és kijön az Ads hirdetés majd kattintok is... A landoló oldalra érkezek, ahol polók vannak, nem pedig csakis kizárólag fehér polók, akkor a konverzió valószínűleg elmarad.
Vannak profi felhasználók, akik feltalálják magukat és ha már ott vannak, akkor megkeresik a megfelelő terméket. De nem a profi felhasználó a jellemző, az esetek nagy többségében, ha a látogató nem arra számít, amit kap, negatív lesz az látogatási élmény. Negatív élmény pedig azt jelenti, hogy feleslegesen költöttünk azért, hogy valakit az oldalunkra vigyünk.
Milyen elemekből épül fel egy landing page?
- Ütős címsor
- Szöveg
- Kép / video
- Űrlap / gombok
Mi lehet a landing oldal célja?
- lead generálás
- feliratkozás hírlevélre
- azonnali értékesítés
Lead generálás
A lead generálás érdeklődő generálást, potenciális érdeklődő szerzést jelent. Ez lehet egy ajánlatkérés vagy egy kapcsolatfelvétel teljesülése. A lead generálás célja, hogy segítse az értékesítést és hasznos, elvárásoknak megfelelő érdeklődőket szerezzen. A legtöbb céges weboldal készítés célja is a lead generálás vagyis kvalifikált érdeklődő szerzés.
Feliratkozás hírlevélre
A hírlevél küldés értékes online marketing eszköz. Nem mindenki kész azonnal dönteni és vásárolni. Őket érdemes hírlevél kampányokkal elérni és idővel vevővé érlelni. Ezért rengeteg landing page célja mindössze annyi, hogy megszerezze az érdeklődő e-mail címét, hogy aztán idővel több lépcsős hírlevél kampányokkal a feliratkozót vásárlóvá tegye.
Azonnali értékesítés
A landing page kiváló egy belépő termék vagy egy konkrét szolgáltatás, esemény azonnali értékesítésére is. A látogatónak döntenie kell, hogy rendel vagy bezárja az oldalt. Ezért nagyon fontos, hogy jó minőségű és könnyen értelmezhető szövegek, címsorok, képek legyenek a landing oldalon és persze egy ellenállhatatlan ajánlat az azonnali vásárlásra.
-
webáruház készítés
Eddig is nagyon pörgött már az online vásárlás és ezzel együtt a webáruház készítés.
Elolvasom -
Útmutató a címsorok használatához
Mi az a címsor vagy más néven heading vagy H tag? Miért használjunk címsorokat?
Elolvasom -
Keresőbarát URL-ek használata
Hogy néz ki egy keresőbarát URL? Miért használjunk keresőbarát URL-t? Milyen a rossz URL - erre adunk most választ.
Elolvasom -
Egyedi webfejlesztés
Miért jobb az egyedi weboldal fejlesztés?
Elolvasom -
Egyedi webáruház készítés
Miért ajánlott egyedi webáruház készítés szolgáltatásunk?
Elolvasom -
A sablonos honlapkészítés hátrányai
Legnagyobb hiba a Sablon, vagyis template alapú weboldal készítés. Felejtsd el a nyílt forráskódú wordpress, joomla és társait is.
Elolvasom