Kulcsszavak a címsorokban

A címsorok lehetőleg tartalmazzanak olyan kulcsszót, amelyre fontos számunkra a jó Google találati pozíció. Azonban kifejezetten káros, ha a címsorokat kulcsszóhalmozással a keresőrobotoknak írjuk és nem a felhasználóknak. Egyrészt a Google büntetheti, másrészt a felhasználói élményt rontja.

Használhatunk kulcsszavakat a címsorokban, melyek a keresőmotorok számára relevánsak - de ezzel ne essünk túlzásba, nem kell minden egyes címsornak erőltetetten SEO üzenetet közvetítenie. Ajánlatos olyan címsorokat készíteni, melyek megválaszolják a felhasználó keresési lekérdezését és nem feltétlenül tartalmazzák az összes megcélzott SEO kulcsszót, amit a jobb találati pozíció reményében a szöveg teljes terjedelmében is elhelyezhetünk.

Azonban, ha jó SEO eredményt akrunk H1 és valamelyik H2 címsor is egyszer tartalmazza a legfőbb kulcsszót, amire az egész aloldalt felépíted, mert ez lesz a leghangsúlyosabb mind a felhasználó mint a keresőmotorok számára. Tehát a címsorok fontosak, de csupán az egyik faktor a sok közül amivel a Google dolgozik, ezért szükségtelen telepakolni kulcsszavakkal, elegendő akár kevés is, de az valóban releváns legyen.

A túl sok kulcsszó miatt akár le is pontozhat az algoritmus, mivel nem ad hozzá semmiféle érdemi értéket a tartalomhoz. Hasonlóképpen viselkedik clickbait címek esetén is, vagyis ha a tartalomhoz nem kapcsolódó, de extrém figyelemfelkeltő a cím a Google ugyanúgy büntethet.

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás fontos eleme a SEO cikkek és weboldalad tartalmának megírásakor. Különböző kulcsszóelemző eszközök segítségével megtudhatod, melyek a legjobb kifjezések, amelyek nem csak az adott cikket írják le a legjobban, hanem a Google-ban is gyakran lekérdezik őket. Ki kell kutatnod az emberek által keresett legjobb kombinációs kulcsszavakat, kifejezésket melyek a legjobban kapcsolódnak a tartalmadhoz.

Címsorok szerepe a felhasználói élményben

A tartalom fő célpontja továbbra is az ember, ezért a megértést segíteni kell. A megfelelő, jól magyarázó címsorok megfelelő sorrendben való használata javítja a felhasználói élményt és segíti a navigációt. A címsorok alkotják a weboldalad vázát, nélkülük a weboldalad kevésbé egyértelmű, célja kevésbé érthető.

A tartalom a látogatók számára címsorok hiányában egy óriási szöveghalmaznak fog tűnni még akkor is, ha bekezdésekre bontod fel. A hosszú, folyamatos szöveg monotonná teszi az oldalt és a látogató azonnal lelép.

A címsorok designja

A címsorok fontos része, hogy szép letisztult, jól olvasható, kiemelt designt kapjanak és ezáltal szemre tagolják fel az oldalt. Az emberek nem akarnak olvasni, csak a számukra fontos infot akarják megszerezni, ezért fontos, hogy címsorokkal úgy tagold be az oldalt, hogy az átgörgetésre a címsorok által jól értelmezhető legyen.

Hosszabb bejegyzéseknél ezzel a módszerrel segítjük a látogatót, hogy másodpercek alatt eldöntse a tartalom mennyire hasznos számára. Az olvashatóság kulcsfontosságú a jó minőségű tartalom szempontjából. Az alapdesign kialakításakor a címsorok általában bold, vagyis félkövér tulajdonságot kapnak, ezért a bekezdéseken belül ezt a megkülönböztetést érdemes elkerülni és inkább dőlt szöveggel, aláhúzással vagy szines kiemelésekkel érdemes dolgozni.

Kevés tartalomnál, kevés címsorra van szükség. A részletes, terjedelmes tartalmat szakaszokra és alszakaszokra kell felosztani és szervesen kapcsolódó címsorokkal kell ellátni az egyes szakaszokat.

A címsorokat akkor használjuk, ha valóban indokoltak, nem kell minden egyes bekezdést címsorral bevezetni, elegendő ha logikusan kapcsolódó blokkok közé helyezzük el őket.

Konklúzió

A weboldal készítés és a SEO 2021-re úgy fejlődött, hogy inkább a tartalom minőségére, hasznosságára és az általános felhasználói élményre összpontosít.

A címsorok arról szólnak, hogy az oldalon lévő információt közöljék a felhasználóval és a keresőmotorokkal, ezért minél könnyebben elérhető és átlátható az oldal a címsorokon keresztül, annál valószínűbb, hogy a felhasználó az oldlalon marad, ami szintén növelheti a weboldal rangsorát.

Használjunk címsorokat minden aloldalon, legalább H1 és H2 címsort és ezekbe egyszer tegyük bele a fő kulcsszót. Inkább legyen értelmes és a flhasználónak hasznos a címsorunk, minthogy a keresőt manipuláljuk vele.

céges weboldal készítés honlap szövegírás keresőoptimalizálás reszponzív weboldal készítés SEO seo szövegírás weboldal weboldal karbantartás weboldal készítés
Ez is érdekelhet, olvasd el!

Használd jól az online teret, érj el több megrendelőt, adj el több terméket, építs nagyobb céget és legyél eredményesebb!

Ajánlatkérés
Főoldal / Weboldal készítés blog / Kulcsszavak a címsorokban