Mitől függ a weblap készítés ára? Mennyibe kerül egy jó weblap?
2 tipp honlap készítése előtt, 3 tipp honlapkészítés után

Nem mondunk újat azzal, ha kijelentjük a weboldal készítő cég után, maga a weboldal tulajdonosa tud a legtöbbet tenni azért, hogy a Google szeresse az elkészített weblapot. A jól felépített és beállított weblap már önmagában magas referenciaalap bármely cégnek.
Az alábbi 5 tipp alkalmazásával nagyságrendekkel előnyösebb helyzetbe hozhatod a céges weboldal készítést:
honlap készítése előtt - felhasználóbarát struktúra
Már a weboldal készítés korai fázisában, a honlap tervezésénél gondolni kell a felhasználókra, látogatókra, hisz végső soron a weblapkészítés ő miattuk fontos igazán. Mivel a Google nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élményre, a weben megtalálható milliárdnyi honlap rangsorolásánál ez kiemelt szempont.
Mit értünk ez alatt? A honlapkészítés során olyan struktúrát kell kialakítani, hogy az a látogatónak kényelmes legyen. Lényeges, hogy minél kevesebb kattintással elérje a felhasználó az információt, amiért weboldalunkon landolt. Ha az információ elérése bonyolult, vagy kétértelmű, akkor nagy eséllyel a látogató tovább áll és a találati listán lévő többi, hasonló témájú oldalt választja.
A jó struktúrához elsősorban a gondosan megválasztott kategorizálás a kulcs, az azonos vagy hasonló tartalom kategóriánként rendezve a relevanciát is növeli a Google felé, másrészről pedig a látogató céltudatos, összeszedett, stabil összképet lát weblapunkban.
honlap készítése előtt - reszponzív design
2015. április 21-e óta a mobilbarát weboldal készítés, vagyis reszponzív design a Google-nél előnynek számít. Az információt a kereső jó előre bejelentette, így mindazon weboldal tulajdonosok, akik addig nem sokat adtak a mobileszközökön való megjelenésre, frissíthették, átépíthették honlapjukat. Mondhatjuk, hogy a weblap készítés új korszakba lépett, hisz a statisztikák is azt mutatják, hogy a mobileszközökön való keresés már sok esetben meghaladta az asztali számítógépes, hagyományos kereséseket. Nem kérdés, hogy a honlap készítés mobilbarát, vagyis reszponzív legyen. Ez ma már kötelező, ha a felhasználó, látogató és a Google felé is jó színben szeretnél feltűnni.
honlapkészítés után - Onsite SEO vagy meta beállítások
Lényeges, hogy első feltérképezésre mit lát weboldalunkból a Google. Első lépésként a honlap meta részét olvassa be, ezért fontos, hogy itt releváns tartalmat találjon. Annak ellenére, hogy konkrét SEO hatása nincs a meta adatoknak, érdemes megadni egyedi title-t (címsor) és description-t (leírás), mert ezt az információt jeleníti meg a találati listában a kereső. Ilyen formában pedig akár marketing eszközként is tekinthetünk erre a lehetőségre, mert egy jól megfogalmazott 160 karakteres leírás láttán dönthet úgy a látogató, hogy az oldalra kattint. Egy hiányos meta beállítással rendelkező weblap esetében pedig a kereső sokszor csak értelmetlen szövegtöredékeket képes indexelni, amit mindennek nevezhetünk, csak látogató csalogatónak nem.
honlapkészítés után Frissülő tartalom (blogolás)
Néhány évvel ezelőtt még bevett gyakorlatnak számított, hogy a weboldal készítés után a webfejlesztő cég és a tulajdonos is hátradőlt. Ma már a megváltozott algoritmusok fényében egy weboldalra sohasem mondhatjuk, hogy kész, nem kell hozzányúlni.
Ugyanis a frissülő tartalom legalább olyan fontos a Google helyezésekben, mint a felhasználóbarát struktúra. De általánosságban is elmondhatjuk, hogy amit mozgásban tartunk, az fejlődik és sikereket ér el, nincs ez másképp a honlap készítés esetében sem. A frissülő tartalom a weblapot mozgásban tartja, ehhez a blogolás olyan megoldás, amely során folyamatosan lehet szállítani az értékes információt a látogatónak, ezáltal nem csak a cég hitelessége nő, hanem látogatókat, vásárlókat, megrendelőket is vonz. Ne feledjük a web maga még mindig szöveges műfaj, hiába tör előre a vizuális tartalom létjogosultsága, akkor is megakad a szemünk olyan tartalmon, ami épp nekünk szól, amit épp kerestünk.
honlapkészítés után - linképítés
Az internet linkkapcsolatok összességéből épül fel, naponta milliárdnyi linkkapcsolat "születik", ám mégsem mindegy, hogy weboldalunkra vagy weboldalunkról milyen linkek születnek. A hagyományos értelemben vett linképítést ma már nem értékeli a Google, sőt, egy rosszul elsült linkgyarapodást még büntethet is, ezért kifejezetten óvatosan kell linkeket terelni honlapunkra. A minőségi és értékes linkek a találati listán a kívánt helyre "húzhatják" oldalunkat, ehhez az kell, hogy tartalmas cikkekbe, PR anyagokba helyezzünk el linket, ami hasonlóan tartalmas, Google szerinti értékkel rendelkező oldalra vagy blogba kerüljön ki. Jelenleg a természetes linképítésnek ez az egyetlen járható módszere, amelyre egy komoly befektetéssel készült honlapot rábízhatunk. Természetesen még ma is futnak különféle black hat módszerek, amelyek ideiglenesen gyors hatással vannak a helyezésre, ám onnan hirtelen nagyot zuhan a weboldal. Bár előbbi lényegesen lassabb, ám sokkal biztosabb módszer!