5 webáruház készítés hiba
Összeszedtünk 5 bevételcsökkentő webáruház készítés hibát, amelyet ha elkövetsz rengeteg megrendeléstől fogsz elesni.
A megfelelő webshop tervezés kulcsszerepet játszik a sikeres online marketing stratégiában. Egy jól használható design, átgondolt elrendezés és a hatásos vizuális elemek nagyban növelhetik a webáruházad és termékeid észlelt értékét, közgazdasági szakszóval kifejezve a “perceived value”-t. Az észlelt érték egy termékhez vagy szolgáltatáshoz rendelt szubjektív érték, amit a látogatód / vásárlód érez a saját céljaihoz viszonyítva.
Webáruház készítés hibák
Több, mint egy évtizednyi tapasztalatunk alapján összeállítottunk egy listát annak érdekében, hogy a kezdetektől fogva optimálisan építsd fel a webáruházad. Meg kell értened, hogy mit szabad és mit nem, hogy a látogatókból nagy eséllyel vásárlók legyenek.
A termékfotók
Ha rossz minőségű, kis termékfotókat vagy túl általános stockfotókat használsz rossz benyomást kelthetsz. Ez talán az elsőszámú ok, amiért a látogatóid a versenytársadnál költik el a pénzüket.
Mi ennek az oka? Mivel a vásárlók nem látják a terméket élőben, nem tapinthatják meg, nem szagolhatják vagy kóstolhatják meg egy webshop termékeit, ezért nagymértékben a képekre, a designra és az adatokra fognak támaszkodni. Így tudják elképzelni a terméket és eldöntik, hogy megfelel-e nekik.
webáruház termékfotók megfelelően
- Saját termékeknél vedd igénybe egy profi termékfotós segítségét annak érdekében, hogy a termékfotók kiváló minőségűek és hitelesek legyenek. Egy fotózás alkalmával kérj élményképeket, vagyis olyan fotókat, amik használat közben, életszerű környezetben készültek, a termék használatával kapcsolatos érzelmeket fogják kommunikálni. Emellett készíttess fehér hátteres fotókat, amelyek kiválóak lesznek a webáruház terméklista oldalaira és a termékadatlapra. Egy profi fotós ért a tökéletes megvilágításhoz, fény- és kontraszt utólagos beállításához, ami aranyat érhet.
- Ha stockfotókat vásárolsz valósághű és természetes hatású képekre fókuszálj, ezek segítik a vásárlót abban, hogy elképzeljék a termék használatát a való életben. Kerüld a túlzottan mesterkélt, túlretusált és túlszaturált fotókat.
- Kulcsfontosságú a képek mérete. A betöltési idő növelése érdekében optimalizáld a képek méretét és felbontását. Webáruház képek optimalizálásval akár több másodpercet is lefaraghatsz az oldal betöltési idejéből. Ne feledd, minél több időbe telik egy oldal betöltése, annál gyorsabban hagyják el a vásárlók a webhelyet.
- Minden termékról legalább 1 db fotód legyen feltöltve.
webáruház termékfotók rosszul
- Ha túlságosan stockfotókra támaszkodsz nagy az esélye annak, hogy a versenytársadra fogsz hasonlítani. Ha a versenytárssal negatív tapasztalata volt a látogatódnak, akkor ez csökkentheti a Te webáruházadba vetett bizalmat is.
- Ne használj túl harsány és mozgalmas háttereket, illetve kerüld a tárgyak elhelyezését a fotón, mert elvonhatják a figyelmet a termékről.
- Ne használja kis felbontású és rossz minőségű képeket
Webáruház termékleírás
Gyakori hiba, hogy egy termékadatlapon a leírásban többféle méretű és színű betűtípust használnak és túlságosan sok szöveget helyeznek el, azonban ez fejtörést okoz a vásárlónak, mert megnehezíti az olvasást és az információk elkülönítését.
webáruház termékleírás helyesen
- A termékleírás betűtípusa egységes legyen, rövid mondatok és tagolt bekezdések alkossák, alkalmazz felsorolásokat, használj címsorokat a lényeges elemekhez és kerüld az oldal többi részétől elütő színhasználatot.
- Illusztrációk és videók segítségével mutasd meg a terméked működés közben, így hamarabb megértik az előnyeit.
- A termékleírás tartalmazzon tagoltan, érthetően szemre könnyen megtalálhatóan minden olyan adatot, amely a vásárlót megfelelően tájékoztatja
- Ne legyen olyan terméked, ahol nincsen termékleírás.
webáruház termékleírás rosszul
- Ne használj több oldalas Word dokumentumnak megfelelő szövegeket vaskos bekezdésekben, mert a látogatódnak sem ideje, sem kedve nem lesz véggirágni magát rajta.
- Ne helyezz el linkeket, amik a webáruházon kívülre mutatnak. Inkább olyanokat illessz be, amik hasonló vagy helyettesítő termékek lehetnek a webshopod kínálatában. Ha elvonod a figyelmet és más oldalra irányítod a vásárlót elveszítheti az érdeklődését a rendelés iránt.
Felugró ablakok
A felugró ablakok, más néven pop-up ablakok hasznosak lehetnek ajánlatok népszerűsítéséhez, lényegi információk átadásához, potenciális ügyfelek generálásához (pl. kuponakciók), ezért sokan túlzásba is viszik a használatukat.
A rosszul megtervezett, rossz időben és túl sokszor megjelenő ablakok bosszantják a vásárlót. Képzeld el, hogy valaki épp a termékleírást olvassa, majd hirtelen egy előugró ablak megtöri a figyelmét. Ennél még rosszabbb a helyzet, ha valami számára teljesen irreleváns dolgot akarsz vele közölni, például egy későbbi kedvezményért cserébe az e-mail címét kívánod begyűjteni. Amellett, hogy felbosszantod az is előfordulhat, hogy nem is folytatja a böngészést, mert “lebeszélted” az aktuális vásárlásról.
Felugró ablakok használata helyesen
- A pop-up ablak stílusában és megjelenésében illeszkedjen az webáruház többi részéhez, így amikor megjelenik az élmény része lesz, nem pedig egy külső erő ami behatol a látogató tudatába.
- Kulcsfontosságú az időzítés! Jelenjen meg amikor a látogató elhagyná a shopot és a kosarát.
- A gombokat tedd kellemessé kontrasztos színekkel, a bezárás gomb legyen egyértelmű és könnyen kezelhető, máskülönben elnavigálhat az oldalról.
Felugró ablakok használata rosszul
- Figyelj az időzítésre, ezt nem győzzük hangsúlyozni!
- Ne akarj túl sok mindent belezsúfolni és túl sok mezőt elhelyezni. A szöveg legyen rövid és gyorsan feldolgozható. Ne rakj bele egy komplett regisztrációs formot, bőven elegendő egy e-mail címet kérned.
Bonyolult navigáció, nehézkes keresés
Minél több terméket értékesítesz annál fontosabb, hogy megfelelően legyenek csoportosítva termékkategóriákba és alkategóriákba. Minden webáruházban elengedhetetlen egy keresősáv, enélkül a vásárlási élmény jelentősen rosszabb lehet. Ha a látogató nem találja meg gyorsan és könnyen a módját annak, hogyan érje el a keresett terméket, biztosan bezárja az oldalad és máshol vásárol.
webáruház navigáció és keresés helyesen
- A legfőbb kategóriák elnevezésében legyél világos és egyértelmű, ne adj lehetőséget félreértésre. Két azonos nevű kategóriát vagy alkategóriát nem javaslunk, hiszen a cél az, hogy a vásárló pontosan tudja mit kap, ha rákattint valamire.
- A SEO szempontból is igen hasznos “itt jársz” modult, vagy másnéven kenyérmorzsa modult helyezd el az oldal felső részében, a termékkategóriákhoz közel, hogy segítsed a látogatóót a navigációban.
- A szállításhoz, visszaküldéshez, ÁSZF-hez, fizetési opciókhoz, GYIK-hez vezető linkeket a webshop minden oldalán tüntesd fel, a legjobb erre a webáruház lábléce.
- A keresősáv mindig legyen frekventált helyen, a környezetétől jól elkülönülve. Legjobb hely erre az oldal fejléce.
- Ha sok terméked van, használj paraméterezett, összetett keresőt, hogy a vásárlónak ne kelljen rengeteg felesleges terméket átnéznie.
webáruház navigáció és keresés rosszul
- Kerüld az olyan általános kategórianeveket, amik nem kommunikálnak az ügyfelekkel. Például ha állatfelszereléssel foglalkozol a legfelsőbb szintű kategóriáid ne “kutya”, “macska” és “rágcsáló” legyenek, hanem iktass ki minden fölösleges oldalbetöltést és kattintást, ami nem vezet sehova, nem ad értéket a vásárlónak. Legyen inkább “kutyaeledel”, “kutyafelszerelés”, “macskaeledel”, “macskatartás”, “nyúltápok és széna”, “ketrecek és almok” stb. a név.
- Ne tömd tele a fejlécet menüpontokkal, minél többet zsúfolsz bele, annál valószínűbb, hogy egy pillantással nem fogja észlelni a stratégiailag fontosakat.
Gyenge mobiloptimalizálás
A vásárlók nagy százaléka ma már inkább a telefonjáról vagy valamilyen mobileszközről vásárol. A mobileszközök aránya területtől eltérő. Ha a webhelyed szétesik, összeomlik, hibákat jelenít meg, akkor a mobilos vásárlások nagy részétől elesel.
Egy különbséget tisztáznunk kell. A mobiloptimalizált oldal annyit tesz, hogy a webáruház asztali gépen látható nézetét átrendezi, átméretezi, a szövegeket áttördeli és alkalmazkodik az adott eszközhöz, ez legkönnyebben responsive weboldalkészítéssel érhető el. A mobilbarát webhely ennél egy fokkal jobb, mivel a fentiek mellett a mobilról és kisebb kijelzőkről nehezen értelmezhető vagy szükségtelen dolgokat eltávolítja, megváltozik a gombok és bizonyos elemek sorrendje úgy, hogy az a vásárló számára a lehető legideálisabb legyen.
webáruház mobiloptimalizálás helyesen
- Responsive webáruház készítés az alap és a kulcs. Ha még inkább szeretnéd fokozni az élményt figyelj a mobilbarát kialakításra.
- A menük, legördülő menük, gombok és navigációk összessége érintésbarát méretben jelenjenek meg, a webshopban való böngészés zökkenőmentes legyen.
- Ne legyenek felsleges elemek
- Gyors legyen az oldalbetöltés
webáruház mobiloptimalizálás rosszul
- A termékkategóriák és termékek neve ne legyen túl hosszú, mert a több sorba tördelt gombfeliratok és fél képernyőt kitöltő nevek rontják a használatot.
- Semmiképp se kérd meg a mobilos látogatóidat arra, hogy asztali nézetre váltsanak. Ne helyezz el olyan fontos funkciókat (pl.: a termék használatát bemutató animációkat) a weboldalon, ha azok valamiért csak asztali gépről élvezhetőek. Ez negatívan befolyásolja a vásárlási élményt és előfordulhat, hogy a látogató azonnal elhagyja a webshopot.
Itt az ideje, hogy átgondold a már meglévő vagy tervezett webáruházad kialakítását, és ellenőrizd, hogy elköveted e a fenti tervezési hibákat. Kövesd a lépéseket és ha elakadtál, vagy auditra van szükséged keress minket. Szívesen segítünk neked létrehozni egy sikeres webshopot vagy katalógus webáruházat. Bővebb infoért látogass el webáruház készítés aloldalunkra.
-
webáruház készítés
Eddig is nagyon pörgött már az online vásárlás és ezzel együtt a webáruház készítés.
Elolvasom -
UX tervezés hét alapköve
A felhasználónak kell középpontban lennie!
Elolvasom -
UX design
A weboldal készítés egy fontos része lett a UX design.
Elolvasom -
Útmutató a címsorok használatához
Mi az a címsor vagy más néven heading vagy H tag? Miért használjunk címsorokat?
Elolvasom -
Nagyker webáruház készítés
Az elmúlt időszakban már annyit változott a online piac, hogy megjelent a viszonteladó webáruház készítés is, mint kategória.
Elolvasom -
Keresőbarát URL-ek használata
Hogy néz ki egy keresőbarát URL? Miért használjunk keresőbarát URL-t? Milyen a rossz URL - erre adunk most választ.
Elolvasom -
Egyedi webáruház készítés
Miért ajánlott egyedi webáruház készítés szolgáltatásunk?
Elolvasom -
Az e-kereskedelem és a Covid-19
A fogyasztók jelentős része átállt az online vásárlásra
Elolvasom