5 webáruház készítés hiba

Összeszedtünk 5 bevételcsökkentő webáruház készítés hibát, amelyet ha elkövetsz rengeteg megrendeléstől fogsz elesni.

A megfelelő webshop tervezés kulcsszerepet játszik a sikeres online marketing stratégiában. Egy jól használható design, átgondolt elrendezés és a hatásos vizuális elemek nagyban növelhetik a webáruházad és termékeid észlelt értékét, közgazdasági szakszóval kifejezve a “perceived value”-t. Az észlelt érték egy termékhez vagy szolgáltatáshoz rendelt szubjektív érték, amit a látogatód / vásárlód érez a saját céljaihoz viszonyítva.

Webáruház készítés hibák

Több, mint egy évtizednyi tapasztalatunk alapján összeállítottunk egy listát annak érdekében, hogy a kezdetektől fogva optimálisan építsd fel a webáruházad. Meg kell értened, hogy mit szabad és mit nem, hogy a látogatókból nagy eséllyel vásárlók legyenek.

A termékfotók

Ha rossz minőségű, kis termékfotókat vagy túl általános stockfotókat használsz rossz benyomást kelthetsz. Ez talán az elsőszámú ok, amiért a látogatóid a versenytársadnál költik el a pénzüket.

A termékfotó legyen esztétikus és jó minőségű!

Mi ennek az oka? Mivel a vásárlók nem látják a terméket élőben, nem tapinthatják meg, nem szagolhatják vagy kóstolhatják meg egy webshop termékeit, ezért nagymértékben a képekre, a designra és az adatokra fognak támaszkodni. Így tudják elképzelni a terméket és eldöntik, hogy megfelel-e nekik.

webáruház termékfotók megfelelően

webáruház termékfotók rosszul

Webáruház termékleírás

Gyakori hiba, hogy egy termékadatlapon a leírásban többféle méretű és színű betűtípust használnak és túlságosan sok szöveget helyeznek el, azonban ez fejtörést okoz a vásárlónak, mert megnehezíti az olvasást és az információk elkülönítését.

A termékleírás elengedhetetlen egy webáruházban.

webáruház termékleírás helyesen

webáruház termékleírás rosszul

Felugró ablakok

A felugró ablakok, más néven pop-up ablakok hasznosak lehetnek ajánlatok népszerűsítéséhez, lényegi információk átadásához, potenciális ügyfelek generálásához (pl. kuponakciók), ezért sokan túlzásba is viszik a használatukat.

A pop-up hasznos eszköz a webshopodban.

A rosszul megtervezett, rossz időben és túl sokszor megjelenő ablakok bosszantják a vásárlót. Képzeld el, hogy valaki épp a termékleírást olvassa, majd hirtelen egy előugró ablak megtöri a figyelmét. Ennél még rosszabbb a helyzet, ha valami számára teljesen irreleváns dolgot akarsz vele közölni, például egy későbbi kedvezményért cserébe az e-mail címét kívánod begyűjteni. Amellett, hogy felbosszantod az is előfordulhat, hogy nem is folytatja a böngészést, mert “lebeszélted” az aktuális vásárlásról.

Felugró ablakok használata helyesen

Felugró ablakok használata rosszul

Bonyolult navigáció, nehézkes keresés

Minél több terméket értékesítesz annál fontosabb, hogy megfelelően legyenek csoportosítva termékkategóriákba és alkategóriákba. Minden webáruházban elengedhetetlen egy keresősáv, enélkül a vásárlási élmény jelentősen rosszabb lehet. Ha a látogató nem találja meg gyorsan és könnyen a módját annak, hogyan érje el a keresett terméket, biztosan bezárja az oldalad és máshol vásárol.

Webáruház navigáció és keresés helyesen

webáruház navigáció és keresés helyesen

webáruház navigáció és keresés rosszul

Gyenge mobiloptimalizálás

A vásárlók nagy százaléka ma már inkább a telefonjáról vagy valamilyen mobileszközről vásárol. A mobileszközök aránya területtől eltérő. Ha a webhelyed szétesik, összeomlik, hibákat jelenít meg, akkor a mobilos vásárlások nagy részétől elesel.

Mobiloptimalizálás nélkül a webáruházad nem termel profitot.

Egy különbséget tisztáznunk kell. A mobiloptimalizált oldal annyit tesz, hogy a webáruház asztali gépen látható nézetét átrendezi, átméretezi, a szövegeket áttördeli és alkalmazkodik az adott eszközhöz, ez legkönnyebben responsive weboldalkészítéssel érhető el. A mobilbarát webhely ennél egy fokkal jobb, mivel a fentiek mellett a mobilról és kisebb kijelzőkről nehezen értelmezhető vagy szükségtelen dolgokat eltávolítja, megváltozik a gombok és bizonyos elemek sorrendje úgy, hogy az a vásárló számára a lehető legideálisabb legyen.

webáruház mobiloptimalizálás helyesen

webáruház mobiloptimalizálás rosszul

Itt az ideje, hogy átgondold a már meglévő vagy tervezett webáruházad kialakítását, és ellenőrizd, hogy elköveted e a fenti tervezési hibákat. Kövesd a lépéseket és ha elakadtál, vagy auditra van szükséged keress minket. Szívesen segítünk neked létrehozni egy sikeres webshopot vagy katalógus webáruházat. Bővebb infoért látogass el webáruház készítés aloldalunkra.

keresőoptimalizálás marketing online marketing projectmanagemant reszponzív webdesign reszponzív weboldal készítés SEO webáruház készítés webdesign webdesign készítés
Ez is érdekelhet, olvasd el!

Használd jól az online teret, érj el több megrendelőt, adj el több terméket, építs nagyobb céget és legyél eredményesebb!

Ajánlatkérés
Főoldal / Weboldal készítés blog / 5 webáruház készítés hiba