Útmutató a címsorok használatához
A címsorok fontos részét képezik az on-site SEO, vagyis a weboldalon belüli SEO-nak.
A Google algoritmusa a címsorokat arra használja, hogy megértse az adott szöveg felépítését.
Ebben a cikkben elmagyarázzuk a heading címsorok (H1-H6) használatát. A címsorok használata ugyanis a honlapkészítés során megkerülhetetlen, mégis 10 ből 8 weboldalon elrontják.
Mi az a címsor vagy más néven heading vagy H tag?
A címsorok a nevükből adódóan címet adnak egy résznek. A H1-től a H6 címsorig a HTML elemek meghatározására szolgálnak. Egy címsor elem segít bevezetni a következő fejezetet. Segít tagolni a szöveget, mely ettől jobban áttekinthető és könnyebben értelmezhető lesz.
Miért használjunk címsorokat?
Online időket élünk és felhasználók általában valamilyen céllal nyitnak meg egy weboldalt. Sietnek, nincs sok idejük és nem is szeretnek sokat olvasni, ezért megnézik a címsorokat. A címsorok alapján eldöntik, hogy érdemes időt szánni a teljes cikk vagy éppen a címsorhoz tartozó rész elolvasására.
A címsorok a felhasználói élményt is segítik, mert könnyebben átlátható, kereshető, értelmezhető tőlük egy szöveg.
A H tag címsorok fontos elemei az olalon belüli keresőoptimalizálásnak. A Google hibának veszi, ha nem használunk, vagy ha nem megfelelően használjuk a címsorokat!
A HTML hat szintet határoz meg, melyeknek sajátos hierarchiája 1-től 6-ig terjedő skálán mozog, vagyis a H1 a legfontosabb a címsor meghatározására szolgál, a H6 pedig a legkevésbé fontos címsoroké.
Címsor típusok (Heading típusok) és használatuk
Ismerjük meg a címsorokat és a hozzájuk tartozó jellemzőket. A címsorok használatában közös, hogy érdemes a fontos kulcsszót, kifejezést elhelyezni bennük, de nem ajánlott kulcsszó halmozást csinálni.
Címsor 1 - Heading 1 - H1
Ez a legfontosabb címsor, egyben az adott oldal és bejegyzés címsora is. Egyszer használjuk az adott oldalon vagy aloldalon. URL-enként egy darab H1 címsorunk legyen! Ez a sor segíti leginkább a keresőmotorokat és ez a sor hordozza a legtöbb információt a cikk tartalmáról a látogató számára. Érdemes a fő kulcsszót és a kifejezést egyszer elhelyezni a H1-ben. Minden aloldalon használjunk Header 1 címsort.
Címsor 2 - Heading 2 - H2
Ez a címsor általában a címsor alcímeként használandó, de ha erre nincs szükség, akkor a legfőbb fejezeteket tagoljuk vele. Érdemes a fő kulcsszót, kifejezést egyszer elhehelyezni a H2-ben is. Az oldalon belül több Heading 2 elemet is használhatunk. Minden aloldalon használjunk Header 2 címsort is.
Címsor 3 - Heading 3 - H3
Az alcímek alfejezeteit, alszakaszait tagoljuk vele. Érdemes a fő kulcsszót és a kifejezést egyszer elhehelyzni a H3-ban is. Az oldalon belül több Heading 3 elemet is használhatunk. Azonban csak a H2 címsor után használjunk H3-at. Addig ne tegyünk Heading 3-mat, amíg nem használtunk Heading 2-t. Sokan össze vissza használják a címsorokat, pedig a számozás nem véltlen, ezt követni kell.
Címsor 4 - Heading 4 - H4
Ez a címsorok negyedik szintje, ez kisebb szekciók kialakításához használatos. Érdemes itt is elhelyezni a kulcsszót, kifejezést. Csak akkor érdemes H4-et használni, ha a szöveg terjedelme ezt indokolja. Csak H3 után használd!
Címsor 5 - Heading 5 - H5
Ez a címsorok ötödik szintje, ez kisebb szekciók kialakításához használatos. Általában egy nagyon mély szintű tartalom meghatározására szolgál. Érdemes itt is elhelyezni a kulcsszót, kifejezést. Csak akkor érdemes H5-öt használni, ha a szöveg terjedelme ezt indokolja.
Címsor 6 - Heading 6 - H6
Ez a hatodik, utolsó szintű címsor. Ha a legfelső szintű címsorral hasonlítjuk össze ez a címsor áll a legközelebb a normál szöveghez, vagyis a bekezdés törzsszövegéhez. Ritkán szokták használni, itt is érdemes elhelyezni kucsszót és csak H5 után alkalmazzuk. Régebben a Google kereső befolyásolására alakalmazták úgy, hogy a teljes szöveget berakták H6-ba és ezzel előkelőbb találatot értek el a keresési listákon, ilyet már semmi esetre se tegyünk.
A weboldal készítés és a webáruház készítés esetén is pontosan tervezzük meg az oldal címsorait. Minden aloldalon használjunk legalább egyszer H1 és H2 címsort.
-
Weboldal készítés infók
Hogyan történik a weboldal készítés? Milyen folyamatokból és lépésekből áll egy projekt?
Elolvasom -
webáruház készítés
Eddig is nagyon pörgött már az online vásárlás és ezzel együtt a webáruház készítés.
Elolvasom -
Keresőbarát URL-ek használata
Hogy néz ki egy keresőbarát URL? Miért használjunk keresőbarát URL-t? Milyen a rossz URL - erre adunk most választ.
Elolvasom -
Honlap készítés után mindig figyelj az egyedi meta beállításokra
A céges weboldal készítés során szerteágazó feladatot kell megoldani, ami főképp arra vonatkozik, hogy a későbbiekben, honlapkészítés után megtalálhatóak legyünk a a keresőben, sőt a látogatóknak a Google kifejezetten ajánlja az oldalunkat.
Elolvasom -
A sablonos honlapkészítés hátrányai
Legnagyobb hiba a Sablon, vagyis template alapú weboldal készítés. Felejtsd el a nyílt forráskódú wordpress, joomla és társait is.
Elolvasom -
10 ok, hogy egyedi fejlesztésű weboldalban gondolkodj
Az a vállalkozás, amely egy profi, érthető, megnyerő weboldallal rendelkezik, a legvonzóbb választás a vevőnek.
Elolvasom