webáruház készítés lépései

A webáruház készítés egy összetett folyamat, amely számos egyedi lépésből áll.

A kivitelezés különbözhet attól függően, hogy milyen eredményeket szeretnénk elérni és a cégünk egyedi működési, e-kereskedelmi folyamatai hogyan vannak összerakva vagy éppen hova fejleszthetőek.

Akkor mondható sikeresnek a webáruház készítés, ha kielégítő mennyiségű megrendelés érkezik, aktívan profitot termel és a létező legkevesebb emberi erősforrást használja, vagyis ahol csak lehetéséges automatizálva van.

Nincsenek sablon vagy éppen kőbe vésett webáruház készítés lépések, így minden esetben érdemes egyedileg megvizsgálni az optimális kivitelezési lehetőségeket. Nézzünk most olyan lépéseket, amelyek jó alapot fognak képezni és biztosan hasznosak lesznek egy webshop elkészítéshez. 

Webáruház tervezés és a célok

Meg kell határozni a webáruház céljait és a célcsoportját. A tervezés esetében fontos jól ismerni a célpiacot és leginkább a célpiac online keresési és vásárlási szokásait. A célpiac elvárásai és a saját működésünk alapján érdemes kialakítani a rendszer funkcióit, moduljait, designját. 

Készítsünk üzleti tervet, legyen stratégiánk és tudatosan használjunk különböző marketing eszközöket látogatószerzésre és vevőszerzésre.

Webáruház tervezés - amire minden esetben fordítsunk figyelmet:

Az egyszerű és felhasználóbarát tervezés kulcsfontosságú. Egyszerű, átlátható, jól és gyorsan kezelhető rendszer már alapelvárás a látogatók részéről. 

Domain név és webtárhely

Célszerű olyan domain nevet választani, amely könnyen megjegyezhető, kapcsolódik a vállalkozás tevékenységi köréhez vagy a cégnévhez.

Olyan tárhely vagy szerver szolgáltatást érdemes választani, amely gyors, megbízható és ha a helyzet úgy hozza könnyedén bővíthető.

Használjunk SSL tanusítványt, amely egy biztonságos, titkosított csatornát hoz létre a látogató és a szerver között.

Webáruház motor kiválasztása

Léteznek különböző bérelt megoldások, sablonos nyílt forráskódú rendszerek, de a legjobb és legbiztosabb megoldás az egyedi wejlesztésű webáruház készítés. Egyedi fejlesztés esetén nincsenek korlátok, pontos és célorientált rendszer építhető, amely jobb szolgálatot képes tenni egy cégnek, mint egy sablonos vagy bérelt rendszer. Ne céget igazítsuk, hanem olyan online e-kereskedelmi rendszert hozzunk létre, amely minket segít az eladásban.

Webáruház design

A webáruház designnak számos szempontnak kell megfelelnie, hogy sikeres legyen. A felhasználóbarát és vonzó megjelenés alapvető fontosságú. A webdesign egyik célja, hogy a felhasználó kellemes élményt kapjon és gyorsan és könnyen tudja használni a webáruházat.

Ha jó a felhasználói élmény a látogatók szívesen maradnak és vásárolnak a weboldalon, valamint gyakrabban térnek vissza újravásárlásra. 

Webáruház design legfontosabb tulajdonságai:

A webáruház design egy komplex feladat, amelyhez szakértelem és tapasztalat szükséges.

Termékoldalak és kategóriák megtervezése

A termékek egyszerű és logikus bekategórizálása elengedhetetlen. Lehetőség szerint úgy csoportosítsuk kategóriákba a termékeket, hogy a vevőknek logikus és könnyen navigálható legyen. Ne használjunk túl sok szintet, mert több lesz a lemorzsolódás látogatás közben és ez kevesebb konverziót, vásárlást eredményez. 

A termékadatlap jó minőségű, éles fotót tartalmazzon, jól tagolt leírásra van szükség, lehetőség szerint minden adattal és létező információval. Ha sok a leírás, érdemes úgynevezett lapfüleken tagolni és csoportosítani a különböző részeket.

Előny, ha látja a vevő a termék raktár státuszát vagy azt, hogy körülbelül hány nap a szállítás. 

Kereső és szűrő megtervezése

A termékek számától függ, hogy milyen keresőt, szűrőt érdemes használni. Ha kevés terméked van, akkor előfordulhat az is, hogy jó kategóriába sorolás elegendő és nem kell keresőt használni.

Minél több terméked van, annál fontosabb, hogy jó keresőt és szűrőt használj.

Kulcsszavas kereső esetén ajánlott olyan megoldást választani, amely gépelésnél már egyből adja a találatokat.

Összetett szűrő tervezése

Akkor érdemes összetett szűrőt alkalmazni, hogy ha rengeteg terméked van és a terméken belül van olyan paraméter, amely fontos a felhasználónak. Pl. ruha vagy cipő webshopban fontos, hogy tudjanak méretre és színre is keresni.

A kereshető paraméterek akkor vannak jól kialakítva, ha az a látogatók, vevők igényeit tartalmazzák. 

Az összetett szűrő célja, hogy a létező legrövidebb idő alatt megtaláljuk és meg tudjuk vásárolni a paraméterkenek megfelelő terméket.

Fizetési és szállítási folyamatok

Érdemes olyan fizetési és átvételi módokat választani, amelyek kényelmesek a vevőknek és költséghatékonyak. Általában személyes átvétel, házhozszállítás és valamilyen átvételi pont közül lehet választani a vevőknek. Sok webáruház esetén csak házhozszállítás van. 

A fizetési módok leggyakrabban az utánvét, előre utalás, online bankkártyás fizetés szokott lenni. Utánvét esetében gyakran van díja az utánvétnek, amelynek a plusz költsége a vevőt terheli. 

A legtöbb webáruház szokott ingyen szállítást adni bizonyos értékhatártól vagy megrendelt mennyiségtől.

Határozzuk meg pontosan és a vevőknek ésszerűen a szállítási és fizetési módokat. Érdemes elérhető összeghez kötni az ingyen szállítást, mert a kutatások és felmérések szerint az online vásárlók imádják az ingyen szállítást. 

Webáruház keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO azért fontos, hogy minél többen megtalálják a webáruházunkat a keresőből. Egyre drágábbak a fizetett online hirdetések, így a jobb organikus elérés a keresőmotorokban extra profitot jelent.

Használjunk kulcsszavakat a termék nevében, termékleírásokban és a képnevekben is. Használjunk keresőbarát URL-eket és a META tageket is töltsük ki szakerűen, minden kategória és termék esetén is.

Marketing és promóció

Legyen marketingstratégiád, beleértve a közösségi média, e-mail marketing és egyéb promóciós eszközök használatát. Cél, hogy minél több releváns látogató érkezzen a honlapodra és minél nagyobb értékben vásároljanak és térjenek is vissza vásárolni a későbbiekben. 

Webáruház üzemeltetés

Monitorozd a webáruház teljesítményét és az ügyféladatokat.

Használj szoftvereket pl online chat, Google Analytics, Google Search Console, stb.

Webáruház Fejlesztés

Folyamatosan fejleszd a webáruházat, mert nagyon gyorsan fejlődik az online tér és csak úgy maradhatsz versenyképes, ha odafigyelsz a piac változásaira és a látogatók, megrendelők igényeire.

 

Összeségében nincsenek általános lépések a webáruház készítése során. A kivitelezés, üzemeltetés komplexitásban változhat, attól függően, hogy milyen méretű és funkciókkal rendelkező webáruházat szeretnél létrehozni.

Érdemes szakértő segítségét kérni a folyamat során.
Ajánlatkérés, kapcsolatfelvétel: ide kattintva

grafika keresőoptimalizálás SEO webáruház készítés webprogramozás
Ez is érdekelhet, olvasd el!

Használd jól az online teret, érj el több megrendelőt, adj el több terméket, építs nagyobb céget és legyél eredményesebb!

Ajánlatkérés
Főoldal / Weboldal készítés blog / webáruház készítés lépései