Kulcsszavak a címsorokban
A címsorok lehetőleg tartalmazzanak olyan kulcsszót, amelyre fontos számunkra a jó Google találati pozíció. Azonban kifejezetten káros, ha a címsorokat kulcsszóhalmozással a keresőrobotoknak írjuk és nem a felhasználóknak. Egyrészt a Google büntetheti, másrészt a felhasználói élményt rontja.
Használhatunk kulcsszavakat a címsorokban, melyek a keresőmotorok számára relevánsak - de ezzel ne essünk túlzásba, nem kell minden egyes címsornak erőltetetten SEO üzenetet közvetítenie. Ajánlatos olyan címsorokat készíteni, melyek megválaszolják a felhasználó keresési lekérdezését és nem feltétlenül tartalmazzák az összes megcélzott SEO kulcsszót, amit a jobb találati pozíció reményében a szöveg teljes terjedelmében is elhelyezhetünk.
Azonban, ha jó SEO eredményt akrunk H1 és valamelyik H2 címsor is egyszer tartalmazza a legfőbb kulcsszót, amire az egész aloldalt felépíted, mert ez lesz a leghangsúlyosabb mind a felhasználó mint a keresőmotorok számára. Tehát a címsorok fontosak, de csupán az egyik faktor a sok közül amivel a Google dolgozik, ezért szükségtelen telepakolni kulcsszavakkal, elegendő akár kevés is, de az valóban releváns legyen.
A túl sok kulcsszó miatt akár le is pontozhat az algoritmus, mivel nem ad hozzá semmiféle érdemi értéket a tartalomhoz. Hasonlóképpen viselkedik clickbait címek esetén is, vagyis ha a tartalomhoz nem kapcsolódó, de extrém figyelemfelkeltő a cím a Google ugyanúgy büntethet.
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás fontos eleme a SEO cikkek és weboldalad tartalmának megírásakor. Különböző kulcsszóelemző eszközök segítségével megtudhatod, melyek a legjobb kifjezések, amelyek nem csak az adott cikket írják le a legjobban, hanem a Google-ban is gyakran lekérdezik őket. Ki kell kutatnod az emberek által keresett legjobb kombinációs kulcsszavakat, kifejezésket melyek a legjobban kapcsolódnak a tartalmadhoz.
Címsorok szerepe a felhasználói élményben
A tartalom fő célpontja továbbra is az ember, ezért a megértést segíteni kell. A megfelelő, jól magyarázó címsorok megfelelő sorrendben való használata javítja a felhasználói élményt és segíti a navigációt. A címsorok alkotják a weboldalad vázát, nélkülük a weboldalad kevésbé egyértelmű, célja kevésbé érthető.
A tartalom a látogatók számára címsorok hiányában egy óriási szöveghalmaznak fog tűnni még akkor is, ha bekezdésekre bontod fel. A hosszú, folyamatos szöveg monotonná teszi az oldalt és a látogató azonnal lelép.
A címsorok designja
A címsorok fontos része, hogy szép letisztult, jól olvasható, kiemelt designt kapjanak és ezáltal szemre tagolják fel az oldalt. Az emberek nem akarnak olvasni, csak a számukra fontos infot akarják megszerezni, ezért fontos, hogy címsorokkal úgy tagold be az oldalt, hogy az átgörgetésre a címsorok által jól értelmezhető legyen.
Hosszabb bejegyzéseknél ezzel a módszerrel segítjük a látogatót, hogy másodpercek alatt eldöntse a tartalom mennyire hasznos számára. Az olvashatóság kulcsfontosságú a jó minőségű tartalom szempontjából. Az alapdesign kialakításakor a címsorok általában bold, vagyis félkövér tulajdonságot kapnak, ezért a bekezdéseken belül ezt a megkülönböztetést érdemes elkerülni és inkább dőlt szöveggel, aláhúzással vagy szines kiemelésekkel érdemes dolgozni.
Kevés tartalomnál, kevés címsorra van szükség. A részletes, terjedelmes tartalmat szakaszokra és alszakaszokra kell felosztani és szervesen kapcsolódó címsorokkal kell ellátni az egyes szakaszokat.
A címsorokat akkor használjuk, ha valóban indokoltak, nem kell minden egyes bekezdést címsorral bevezetni, elegendő ha logikusan kapcsolódó blokkok közé helyezzük el őket.
Konklúzió
A weboldal készítés és a SEO 2021-re úgy fejlődött, hogy inkább a tartalom minőségére, hasznosságára és az általános felhasználói élményre összpontosít.
A címsorok arról szólnak, hogy az oldalon lévő információt közöljék a felhasználóval és a keresőmotorokkal, ezért minél könnyebben elérhető és átlátható az oldal a címsorokon keresztül, annál valószínűbb, hogy a felhasználó az oldlalon marad, ami szintén növelheti a weboldal rangsorát.
Használjunk címsorokat minden aloldalon, legalább H1 és H2 címsort és ezekbe egyszer tegyük bele a fő kulcsszót. Inkább legyen értelmes és a flhasználónak hasznos a címsorunk, minthogy a keresőt manipuláljuk vele.
-
Útmutató a címsorok használatához
Mi az a címsor vagy más néven heading vagy H tag? Miért használjunk címsorokat?
Elolvasom -
Legtöbbet használt menüpontok céges weboldal tervezésnél
Minden honlapkészítés előtt, a tervezési fázisban előkerül a téma, hogy milyen menüpontok kerüljenek a céges weblapra.
Elolvasom -
Értékesítő weboldal
Itt most nem landig page-el, azaz landoló oldallal foglalkozunk, hanem értékesítő weboldal készítéssel.
Elolvasom -
Egyedi webfejlesztés
Miért jobb az egyedi weboldal fejlesztés?
Elolvasom -
Egyedi webáruház készítés
Miért ajánlott egyedi webáruház készítés szolgáltatásunk?
Elolvasom -
Címke tagek szerepe a weboldal készítésnél
A weboldal készítés során használt címkék nagyon egyszerűen megfogalmazva az oldalodon lévő tartalmad címét, alcímét, bekezdés címeit, illetve a hozzájuk kapcsolódó kulcsszavakat, kifejezéseket jelentik.
Elolvasom -
Anchor text
A link szövegét anchor text-nek hívják. Használjuk minden linkelésnél változatos, akár hosszabb kifejezéssel.
Elolvasom -
A felhasználói élmény tervezésének folyamata
A felhasználói élmény, angolul user experience az egyik fő mozgató rugója lett az utóbbi években a weboldalak tervezésnek.
Elolvasom