Weblap készítés után óvatosan a popupokkal
Egyre elterjettebb weblap készítés után a popup ablakok használata, ám, mivel a Google a felhasználói élmény folyamatos javítását tűzte ki célul, így mostantól egy egészen drasztikus büntetési tétellel kíván fellépni a zavaró pop-up ablakok ellen.
Figyelem! A büntetés csak a mobil weboldalakat érinti, ám felvetődik a kérdés, hogy responsive design esetében, milyen fejlesztői eszközökkel oldjuk meg a pop-up ablak asztali és mobilverziós viselkedését.
A hivatalos bejelentésre 2016 végén került sor, ami szerint 2017. január 10-e után a felugró ablakok miatt komoly szankciókat vezet be a Google a mobil weboldalak esetében. A büntetés hátrasorolás lesz a találati listán. Ezt vegyük figyelembe weboldal készítés esetén.
Felhasználói élményt rontó popupok - óvatosan ezekkel honlapkészítés után
Hogy melyek azok a pop-up ablakok, ami miatt a Google úgy gondolja, hogy rontja a felhasználói élményt, ezért büntetéssel él?
- azok a pop-up ablakok, amelyek a weboldalra koppintással egyidejűleg vagy görgetés hatására jelennek meg, részlegesen eltakarva a tartalmat.
- azok a pop-up ablakok, amelyek valamilyen applikáció letöltésére kérik a felhasználót és a továbblépésükhöz be kell zárni.
- olyan pop-up ablakok, amelyek az érdemi tartalmat a hajtás utáni részre szorítják.
Természetesen vannak kivételek, amiket a Google szintén pontosan meghatároz:
- olyan pop-up ablakok, amelyek valamilyen törvényi kötelezettségnek tesznek eleget (pl. korhatáros oldalak esetében).
- olyan pop-up ablakok, amelyeken keresztül fizetett tartalom eléréséhez belép a felhasználó.
- olyan felugró bannerek, amelyeket könnyen figyelmen kívül lehet hagyni (pl. bármelyik böngésző applikáció letöltését szorgalmazó figyelmeztetés).
Emellett a Google szerint lehetnek olyan egyértelmű kivételek, amelyek elnyerik a látogatók tetszését, ebben az esetben nem kap büntetést az oldal, sőt, a későbbiekben akár látványos eredményt is érhet el, ha a pop-up ablak épp a felhasználói élményt szolgálja.
Láthatjuk, hogy számtalan Google megkötéssel kell szembesülnie a honlapkészítő cégeknek és a usereknek egyaránt. Ez azt is eredményezi, hogy weblap készítés során meg kell találni az ideális egyensúlyt a nyerő, egyedi design és a kereső elvárásai között!
-
Legtöbbet használt menüpontok céges weboldal tervezésnél
Minden honlapkészítés előtt, a tervezési fázisban előkerül a téma, hogy milyen menüpontok kerüljenek a céges weblapra.
Elolvasom -
8 marketing eszköz, amivel látogatókat szerezhetsz honlapkészítés után
Az alábbiakban 8 eszközt emelünk ki, amelyek segítenek honlapkészítés után több látogatót szerezni a honlapodra.
Elolvasom -
2 tipp honlap készítése előtt, 3 tipp honlapkészítés után
Nem mondunk újat azzal, ha kijelentjük a weboldal készítő cég után, maga a weboldal tulajdonosa tud a legtöbbet tenni azért, hogy a Google szeresse az elkészített weblapot.
Elolvasom -
10 ok, hogy egyedi fejlesztésű weboldalban gondolkodj
Az a vállalkozás, amely egy profi, érthető, megnyerő weboldallal rendelkezik, a legvonzóbb választás a vevőnek.
Elolvasom