SEO szövegírás és a weboldal készítés

Hogyan írj keresőbarát szöveget? Amikor honlapkészítés során előkerül a keresőoptimalizálás és a szövegírás rádöbbensz, hogy a két témát bizony párosítani kell. A szövegírás akkor lesz sikeres, ha kifejezetten a felhasználóknak, látogatóknak szól. Viszont, ha a szövegünk nem nyeri el a kereső tetszését, akkor sajnos a látogatóink sem találnak ránk, bármilyen jól is van megírva, bármennyire is hasznos lehet célközönségünknek. Ezért a weboldal készítés folyamán a szövegírás technikai részletekre és íratlan szabályaira is kifejezetten figyelni kell, hogy a tartalom közvetlen hatással legyen weboldalunk helyezésére a keresőben.

SEO szövegírás íratlan szabályok - tartalom minősége

Kiemelkedően fontos szempont, hogy olyan tartalmat írjunk, ami a látogatót leköti: érdekes, szakmailag helytálló, aktuális.
A minőségi tartalom, ami olvasót vonz és az oldalon tart, közvetlen hatással van a weboldal helyezésére. Mivel a Google legfőbb célja a felhasználói élmény növelése, így a jövőben - és már többnyire a jelenben is - a találati listát ennek alapján generálja. Ezért a szövegírás a weblap készítés egy kiemelten fontos része. 

A magyar piacon ma már vannak olyan weboldalak, amelyek kizárólag tartalommarketing használatával érnek el, és tartanak fent előkelő helyezést a Google-ben. Ennek ellenére azt kijelenthetjük, hogy egy tisztán szövegből álló weboldal készítés biztosan nem lesz sikeres. A szövegírás megfelelő design párosításával, vizuális megjelenéssel éri el az igazi hatást a weboldalkészítés során. 

A SEO szövegírás íratlan szabályai

Szövegírás szabályok - tartalom gyakorisága

Felmerül a kérdés, hogy milyen gyakran érdemes tartalommal frissíteni weboldalunkat, és azon belül hol?

A legideálisabb hely erre a blog vagy hír / hírek / események menüpont. Ez megfelelő alapot ad a rendszeres tartalommarketingnek a weboldalon belül. Többszörös haszna megkérdőjelezhetetlen: a látogatóknak mindig friss tartalom, a Google-nak keresőbarát szöveg, amellyel weboldalunk helyezését megalapozhatjuk.

Szövegírás technikai részletek - H tagek

A címsor sarkalatos pontja a megírt szövegnek, nem csak marketing és stilisztikai szempontból, hanem technikailag is. A kereső robotok kifejezetten meghálálják, ha a címsorokat (H1), alcímeket (H2, H3, H4 stb.) html nyelven is jelezzük, erre valók tulajdonképpen a H tagek. Indexeléskor ugyanis a meta leírások után a címsorokat térképezi fel az algoritmus, majd ezután következik a szöveges rész feltérképezése, és így tovább. A honlap készítő cég ezeket mindenféleképpen állítsa be Neked, hogy aztán a tartalom fevitele esetén könnyű dolgod legyen a beállításoknál. 

SEO szövegírás, honlapszövegírás technikai részletek - kulcsszavak használata

Természetesen semmit nem von le egy szakmai szöveg minőségéből, ha abban célirányosan használunk kulcsszavakat. SEO szemszögből egy cikkben 1-2 kulcsszónál többet ne használjunk, és azt is csupán 3-4%-os arányban, csak annyiszor, amennyi még természetesnek hat, ám elegendő ahhoz, hogy adott kulcsszóra  növeljük weboldalunk relevanciáját. A relevancia logikáját követve hasznos, ha a kulcsszó a címsorban és alcímekben is megjelenik.

Mitől hatékony a weboldal és webáruház szövegírás?

Szövegírás - meta beállítások

Minden egyes friss tartalomnak (blog cikknek) állítsunk be title (cím) és description (leírás) értéket, a description használatával egy plusz lehetőséget kapunk, hogy a látogatók érdeklődését felkeltsük, emellett a keresőbarát jellegét is növeljük, hisz a Google robotok először a meta értékeket indexelik. Ez a céges weblap készítés fontos része. 

Technikai részletek - tagek (címkék) használata

Weboldal készítő cégek is kevesen használják helyesen, pedig hosszú távon a címke aloldalak jó szolgálatot tehetnek a weboldalnak. Ugyanis az azonos címkék alatt található aloldalak a legrelevánsabbak az adott kulcsszóra, amit a kereső kifejezetten szeret jó pozícióban indexelni.

Helyesen egy blog/hír bejegyzéshez elegendő 2 címkét használni, amiből az egyik a cikkben használt kulcsszó legyen, míg a másik egy olyan a témára releváns szó, vagy a cikkben használt kulcsszó long tail változata, ami a cikkben többször is megjelenik.

Belső linkek használata SEO szövegírás, honlapszövegírás esetén

Azt leszögezhetjük, hogy nem csak a külső oldalakról oldalunkra mutató linkek hasznosak, hanem a belső linkekre is érdemes hangsúlyt fektetni. Technikailag a belső linkek erősítik az egész oldalt, valahogy úgy kell elképzelni, mint egy hálót, aminek minél több szála van, annál erősebb. A belső linkek használata a blog/hír cikkeknél kettős hatással bír, egyrészt az előbb említett SEO hatás érvényesül, másrészről az olvasónak a weboldalon eltöltött idejét növeli, ha egyik blog cikkről hivatkozunk a másikra és további hasznos tartalom felé terlejük a látogatót. 

honlap szövegírás honlapkészítés előtt honlapkészítő keresőoptimalizálás linképítés marketing online marketing SEO seo szövegírás szövegírás tuti tipp weblap weblap készítés weblap készítés ára weblap készítő weblapkészítés weboldal készítés weboldal készítő
Ez is érdekelhet, olvasd el!

Használd jól az online teret, érj el több megrendelőt, adj el több terméket, építs nagyobb céget és legyél eredményesebb!

Ajánlatkérés
Főoldal / Weboldal készítés blog / SEO szövegírás és a weboldal készítés