SEO szövegírás és a weboldal készítés
Hogyan írj keresőbarát szöveget? Amikor honlapkészítés során előkerül a keresőoptimalizálás és a szövegírás rádöbbensz, hogy a két témát bizony párosítani kell. A szövegírás akkor lesz sikeres, ha kifejezetten a felhasználóknak, látogatóknak szól. Viszont, ha a szövegünk nem nyeri el a kereső tetszését, akkor sajnos a látogatóink sem találnak ránk, bármilyen jól is van megírva, bármennyire is hasznos lehet célközönségünknek. Ezért a weboldal készítés folyamán a szövegírás technikai részletekre és íratlan szabályaira is kifejezetten figyelni kell, hogy a tartalom közvetlen hatással legyen weboldalunk helyezésére a keresőben.
SEO szövegírás íratlan szabályok - tartalom minősége
Kiemelkedően fontos szempont, hogy olyan tartalmat írjunk, ami a látogatót leköti: érdekes, szakmailag helytálló, aktuális.
A minőségi tartalom, ami olvasót vonz és az oldalon tart, közvetlen hatással van a weboldal helyezésére. Mivel a Google legfőbb célja a felhasználói élmény növelése, így a jövőben - és már többnyire a jelenben is - a találati listát ennek alapján generálja. Ezért a szövegírás a weblap készítés egy kiemelten fontos része.
A magyar piacon ma már vannak olyan weboldalak, amelyek kizárólag tartalommarketing használatával érnek el, és tartanak fent előkelő helyezést a Google-ben. Ennek ellenére azt kijelenthetjük, hogy egy tisztán szövegből álló weboldal készítés biztosan nem lesz sikeres. A szövegírás megfelelő design párosításával, vizuális megjelenéssel éri el az igazi hatást a weboldalkészítés során.
Szövegírás szabályok - tartalom gyakorisága
Felmerül a kérdés, hogy milyen gyakran érdemes tartalommal frissíteni weboldalunkat, és azon belül hol?
A legideálisabb hely erre a blog vagy hír / hírek / események menüpont. Ez megfelelő alapot ad a rendszeres tartalommarketingnek a weboldalon belül. Többszörös haszna megkérdőjelezhetetlen: a látogatóknak mindig friss tartalom, a Google-nak keresőbarát szöveg, amellyel weboldalunk helyezését megalapozhatjuk.
Szövegírás technikai részletek - H tagek
A címsor sarkalatos pontja a megírt szövegnek, nem csak marketing és stilisztikai szempontból, hanem technikailag is. A kereső robotok kifejezetten meghálálják, ha a címsorokat (H1), alcímeket (H2, H3, H4 stb.) html nyelven is jelezzük, erre valók tulajdonképpen a H tagek. Indexeléskor ugyanis a meta leírások után a címsorokat térképezi fel az algoritmus, majd ezután következik a szöveges rész feltérképezése, és így tovább. A honlap készítő cég ezeket mindenféleképpen állítsa be Neked, hogy aztán a tartalom fevitele esetén könnyű dolgod legyen a beállításoknál.
SEO szövegírás, honlapszövegírás technikai részletek - kulcsszavak használata
Természetesen semmit nem von le egy szakmai szöveg minőségéből, ha abban célirányosan használunk kulcsszavakat. SEO szemszögből egy cikkben 1-2 kulcsszónál többet ne használjunk, és azt is csupán 3-4%-os arányban, csak annyiszor, amennyi még természetesnek hat, ám elegendő ahhoz, hogy adott kulcsszóra növeljük weboldalunk relevanciáját. A relevancia logikáját követve hasznos, ha a kulcsszó a címsorban és alcímekben is megjelenik.
Szövegírás - meta beállítások
Minden egyes friss tartalomnak (blog cikknek) állítsunk be title (cím) és description (leírás) értéket, a description használatával egy plusz lehetőséget kapunk, hogy a látogatók érdeklődését felkeltsük, emellett a keresőbarát jellegét is növeljük, hisz a Google robotok először a meta értékeket indexelik. Ez a céges weblap készítés fontos része.
Technikai részletek - tagek (címkék) használata
Weboldal készítő cégek is kevesen használják helyesen, pedig hosszú távon a címke aloldalak jó szolgálatot tehetnek a weboldalnak. Ugyanis az azonos címkék alatt található aloldalak a legrelevánsabbak az adott kulcsszóra, amit a kereső kifejezetten szeret jó pozícióban indexelni.
Helyesen egy blog/hír bejegyzéshez elegendő 2 címkét használni, amiből az egyik a cikkben használt kulcsszó legyen, míg a másik egy olyan a témára releváns szó, vagy a cikkben használt kulcsszó long tail változata, ami a cikkben többször is megjelenik.
Belső linkek használata SEO szövegírás, honlapszövegírás esetén
Azt leszögezhetjük, hogy nem csak a külső oldalakról oldalunkra mutató linkek hasznosak, hanem a belső linkekre is érdemes hangsúlyt fektetni. Technikailag a belső linkek erősítik az egész oldalt, valahogy úgy kell elképzelni, mint egy hálót, aminek minél több szála van, annál erősebb. A belső linkek használata a blog/hír cikkeknél kettős hatással bír, egyrészt az előbb említett SEO hatás érvényesül, másrészről az olvasónak a weboldalon eltöltött idejét növeli, ha egyik blog cikkről hivatkozunk a másikra és további hasznos tartalom felé terlejük a látogatót.
-
A sablonos honlapkészítés hátrányai
Legnagyobb hiba a Sablon, vagyis template alapú weboldal készítés. Felejtsd el a nyílt forráskódú wordpress, joomla és társait is.
Elolvasom -
8 marketing eszköz, amivel látogatókat szerezhetsz honlapkészítés után
Az alábbiakban 8 eszközt emelünk ki, amelyek segítenek honlapkészítés után több látogatót szerezni a honlapodra.
Elolvasom -
2 tipp honlap készítése előtt, 3 tipp honlapkészítés után
Nem mondunk újat azzal, ha kijelentjük a weboldal készítő cég után, maga a weboldal tulajdonosa tud a legtöbbet tenni azért, hogy a Google szeresse az elkészített weblapot.
Elolvasom -
10 ok, hogy egyedi fejlesztésű weboldalban gondolkodj
Az a vállalkozás, amely egy profi, érthető, megnyerő weboldallal rendelkezik, a legvonzóbb választás a vevőnek.
Elolvasom